Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T23:07:59+01:00
4cm wskazówka minutowa to jakby promień okręgu a droga to obwód koła czyli długość okręgu
obwód=2πr=2π4=8π cm - to droga wskazówki minutowej w 1 godz
2009-12-08T23:10:52+01:00
2*3cm*90°/360°*π=6cm*¼*π=1,5πcm ≈ 1,5*3,14cm = 4,71cm

wyjaśnienie:
3cm to promień okręgu, obliczamy długość wycinka koła ze wzoru α/360°*2*π*r
cala tarcza zegara ma 12 godzin
360°/12=30°
jedna godzina to przesunięcie się wskazówki o 30°
są 3 godziny czyli 90°
no i wtedy liczymy jak wyżej