Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T11:19:17+02:00
A+b=26
czyli a=26-b

a zwiększone o 30% to 130%a, czyli 1,3a

1,3a=b-3
wstawiamy a=26-b
1,3(26-b)=b-3
33,8-1,3b=b-3
36,8=2,3b
b=16

a=26-16=10

odp: te liczby to 10 i 16
2009-09-05T11:31:13+02:00
A+b=26
czyli a=26-b

a zwiększone o 30% to 130%a, czyli 1,3a

1,3a=b-3
wstawiamy a=26-b
1,3(26-b)=b-3
33,8-1,3b=b-3
36,8=2,3b
b=16

a=26-16=10

odp: te liczby to 10 i 16

Pozdrawiam;)
2009-09-05T14:17:36+02:00
X+y=26
x+0,3x=y-3

x=26-y
1,3x=y-3

x=26-y
1,3*(26-y)=y-3

x=26-y
33,8-1,3y=y-3

x=26-y
-1,3y-y=-3-33,8

x=26-y
-2,3y=-36,8 /:(-2,3)

x=26-y
y=16

x=26-16
y=16

x=10
y=16