Odpowiedzi

2009-12-09T09:26:13+01:00
Każdy Spartanin był szkolony do walki na smierć i życie, nie mógł uciekać z miejsca bitwy, bo obwininono by go o tchórzostwo. dlatego też jak szedł na bitwę musiał sie liczyć z tym że mo,że wygrac, ale równie dobrze przegrać. dzisiaj możemy spotkać ludzi o takim charakterze
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T09:25:40+01:00
Znaczyło to że jego honor nie pozwalał na poddanie się. Jeśli mieli przegrać to musieli wszyscy zginąć, a jeśli wygrać to zabić każdego wroga na polu bitwy. Zwykle ciała zmarłych wojowników przenoszono na ich własnych tarczach ,do ich rodzin. Jak nieumarli to wracali z tarczą.
Więcej o tym sformułowaniu możesz się dowiedzieć oglądając ten film:
http://www.playtube.pl/dramat/1335-300-2006-lektor-pl.html

Najczęściej używany jest w wojsku aby podbudować morale.
5 3 5
2009-12-09T09:31:15+01:00
Spartanie słynęli z niezwykłej odwagi , oraz z tego że nigdy nie wycofywali się z pola bitwy.
Mówiono o nich , że z bitwy wracają z tarczą jako zwycięscy , lub na tarczy jako polegli.
Takich określeń możemy używać w różnych sytuacjach , nawet w szkole. Gdy dostaniemy dobrą ocenę to wracamy do domu z podniesioną głową , ale gdy dostaniemy słabą to już nie jest nam tak wesoło.
13 3 13