A) Za jadena akcje firmy Kex trzeba bylo wczoraj zaplacic 52,50zł,a dzisiaj o 4,20zł wiecej.O ile procent staniały akcje tej firmy?

b)Za jedna akcje firmy Bax trzeba było wczoraj zapłacić 30zł,a dzisiaj kosztują 28,50zł.O ile procent staniały akcje tej firmy?

Prosze o szczególowe rozwiazanie.Dzieki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T10:07:11+01:00
Za jadena akcje firmy Kex trzeba bylo wczoraj zaplacic 52,50zł,a dzisiaj o 4,20zł wiecej.O ile procent staniały akcje tej firmy?
chyba podrożały
52,50+4,20=56,70

52,50 to jest 100%
56,70 to jest x
x=56,70*100%/52,50
x=108%
108%-100%=8%
podrożały o 8%


b)Za jedna akcje firmy Bax trzeba było wczoraj zapłacić 30zł,a dzisiaj kosztują 28,50zł.O ile procent staniały akcje tej firmy?
30 to jest 100%
28,50 to jest x
x=28,50*100%/30
x=95%
100%-95%=5% tyle staniały
4 4 4
2009-12-09T10:07:45+01:00
B
30 - 100%
28,50 - x%
x=28,5*100 licznik
30 mianownik
100%-95%=5%
Akcje firmy staniały o 5%
4 1 4