Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T11:45:34+02:00
A. x² = 61² - 11²
x² = 3721 - 121 = 3600
x = 60

b. x² = 8² - 7²
x² = 64 - 49 = 15
x = √15
2009-09-05T11:47:54+02:00
Zakładając, że c jest przeciwprostokątną (bo najdłuższy bok):
a) b=?
z tw Pitagorasa
b= pierwiastek z (61*61 - 11*11)=60

b) a=?
z tw Pitagorasa
a= pierwiastek z (8*8 - 7*7)=pierwiastek z 15
2009-09-05T11:49:45+02:00
A)61²-11²3721-121=3600=60
b)8²-7²=64-49=15=√(15)