Odpowiedzi

2009-12-09T11:34:38+01:00
1. P = m . g

m - masa ciała
g - przyspieszenie ziemskie
średnio g = 9,81 m/s2, w przybliżeniu 10 m/s2

m=8kg


P= 8kg . 9,81 m/s2 = 78,48 N w przyblizeniu P = 80 N

2. przekształacamy wzór powyżej i mamy aby otrzymac wzor na masę drewna :
m . g = P/: g
m=P/g
m= 150N /9,81 m/s2 = 15,29 kg w przybliżeniu m=15 kg

zaraz dokończe
3. Aby obliczyc to zadanie musimy tak jak w poprzednim zadaniu skorzystac ze wzoru m=P/g

a) dla psa:

m= 150N /9,81 m/s2 = 15,29 kg w przybliżeniu m=15 kg

Dla psa o ciężarze 150 N masa wynosi około 15 kg

b) dla samochodu:

m= 80N / 9,81 m/s2 = 8,15 kg w przybliżeniu m=8 kg

Dla samochodu o ciężarze 80 N masa wynosi około 8kg

Odp. Większą masę ma ciało psa, które wynosi m=15 kg

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T11:39:24+01:00
1) 1kg to około 10N więc 8kg*10=80N 2) 150/9,81=ok 15kg (15,290519) 3) Pies () ponieważ samochód waży 8kg (8,1549439)
2009-12-09T11:40:42+01:00
1.
m = 8 kg
g ≈ 10 m/s²
Fg = m * g
Fg = 8 kg * 10 m/s²
Fg ≈ 80 N

2.
Fg = m * g | /g
Fg / g = m
150 N / 10 m/s² ≈ 15 kg

3.
pies - 150 N ≈ 15 kg
samochód - 80 N ≈ 8 kg