uklady rownań, z tym ze np "11 2/3" to ulamek, bo nie mam pojecia jak zrobic tutaj kreske, dziekuje :)

1.
6(x+y)=10y
y-x=0,5

2.
y-8x=0,8y
4x+5y=5,1

3.
2y+5x=6y
3y+4x=7 3/4

4.
1,5y-6x=4,5y
4y+9x=11 2/3

5.
10(y+2)+3(x-5)=x-5
25(y+2)+3(x-5)=-10

6.
2(2x-y)+3(x+3y)=42
5(x+3y)-8(2x-y)=-32

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T12:25:42+01:00
1.
1
6(x+y)=10y
y-x=0,5

6x+6y-10y=0
y=x+0,5

6x-4(x+0,5)=0
2x-2=0
x=1
y=1,5

2.
y-8x=0,8y
4x+5y=5,1

0,2y=8x
2y=80x
y=40x
4x+200x-5,1
204x=5,1
x=0,025
y=1


3.
2y+5x=6y
3y+4x=7 3/4

5x=4y
x=0,8y
3y+3,2y=7,75
6,2y=7,75
y=1,25
x=1


4.
1,5y-6x=4,5y
4y+9x=11 2/3

-3y=6x
y=-2x
-8x+9x=11 2/3
x=11 2/3
y=-23 1/3

2009-12-09T12:28:28+01:00
6(x+y)=10y
y-x=0,5

6x+6y=10y
y=0,5+x

6x+6(1/2+x)=10(1/2+x)
y=o,5+x

6x+3+6x=5+10x
12x-10x=5-3
2x=2
x=1
y=1/2+1
y=1 1/2