Odpowiedzi

2009-12-09T12:28:03+01:00
Trzeba sprawdzic czy zachodzi własność ze średnia arytmetyczna dwóch skrajnych wyrazów jest równa srodkowemu
wstaw poprzekształacaj i wyjdzie co trzeba
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T12:29:19+01:00
(m+1)/4;(m+3)/6;(m+9)/12

(m+3)/6-(m+1)/4=(m+9)/12-(m+3)/6

2(m+3)-3(m+1)=(m+9)-2(m+3)

2m+6-3m-3=m+9-2m-6

-m+3=-m+3

0=0

zatem dla każdego m∈R ciąg jest arytmetyczny
2 4 2