Wypisz z wiersza Wieliczka po 5 przykładów rzeczowników, czasowników i przymiotników. Ułóż z nimi zdania. Postaraj sie aby jak najwięcej wypisanych przykładów znalazło sie w każdym zdaniu.

Gdzie lezy Wieliczka ?
W pobliżu Krakowa,
pomiedzy wzgórzami
miasteczko się chowa.

Zwyczajne tam domy
skromne tam uliczki
Więc czemu turyści
spieszą do wieliczki ?

Do kopalni soli
schodzą ze sztygarem
A tam wszystko słone
Wszystko srebrnoszare

Jest kort tenisowy
w ogromnej komorze
Dalej jest jezioro
łódka na jeziorze

W podziemnej kaplicy
w soli wyrąbanej
piękne stare rzeźby
zdobią każdą ścianę

Kto te cuda stworzył ?
Kiedy i dla kogo ?
Tego stare rzeźby
powiedzieć nie mogą

Kopalnie - muzeum
jedyną na świecie,
tworzyli górnicy
całe tysiąclecie.

2

Odpowiedzi

2009-12-09T12:45:28+01:00
Przykłady :

Rzeczowniki : Czasowniki : przymiotniki:
turyści, śpieszą, skromne
Wieliczka, schodzą, zwyczajne
miasteczko, chowa, srebrnoszare
domy, leży, słone
kort, zdobią, piękne

Zdania z rzeczownikami :

Do mojego miasta często przyjeżdża wiele turystów.
Wybieram się z rodziną do Wieliczki.
Moje miasteczko jest nie wielkie.
W mojej dzielnicy jest dużo domów.
Z moją kuzynką często chodzimy na kort.

Zdania z Czasownikami :

Gdy są święta na ulicach śpieszy wiele osób.
Moja koleżanka za długo była w solarium i dostała oparzeń,
ale szybko jej schodzą.
Mój piesek kiedy coś zbroi chowa się za kanapą.
Gdy przyjdę do domu mój kot zawsze leży na łóżku.
Moi rodzice chcą mi zrobić wielką niespodziankę po przyjściu od babci.

Zdania z przymiotnikami :

W tym roku chcę urządzic skromne urodziny.
U mojej kuzynki zwyczajnie obchodzone są święta.
W sklepie widziałam piękne srebrnoszare ozdoby na choinkę.
Moja mam kupiła mi bardzo słone paluszki.
Moja koleżanka kupiła piękne kolczyki.


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T12:51:47+01:00
Rzeczowniki : wzgórza, kopalnia, kort, jezioro, rzeźby

Z mojego okna widać wzgórza porośnięte zielenią, a na nim stojący stary drewniany krzyż.
Kopalnia soli w Wieliczce jest najstarszą kopalnią w Polsce.
W pobliżu mojej szkoły znajduje się kort tenisowy i boisko do gry w piłkę nożną
Uwielbiam wypady nad jezioro, które jest blisko mojego domu.
Znam artystę ludowego, który tworzy przepiękne drewniane rzeźby

Czasowniki: śpieszą, jest, zdobią, stworzył, powiedzieć

Turyści śpieszą nad Morze Czerwone, które jest najbardziej słone ze wszystkich na świecie.
Jezioro Hańcza jest najgłębsze w Polsce.
Okna wystaw zdobią srebrnoszare witraże.
Pan Bóg stworzył morza, wzgórza i doliny.
Można powiedzieć, słone paluszki są najlepsze na świecie.

Przymiotniki: słone, srebrnoszare, podziemnej, stare, zwyczajne

Uwielbiam słone paluszki.
Zespół występujący na scenie miał na sobie srebrnoszare bluzki i czarne spódniczki.
W podziemnej krypcie znajdującej się na szczycie wzgórza można oglądać najstarsze relikwie z czasów średniowiecza.
Stare, nieużywane już zabawki oddaje innym dzieciom.
Proso zwyczajne to roślina pochodząca z Azji

5 1 5