Odpowiedzi

2009-12-09T13:47:10+01:00
X-obecny wiek matki
y-obecny wiek córki

x+y=[y-2]x2
x-3=[y+3]x3

x-y=2y-4
x-3=3y+9

x-y=2y-4
x=3y+9-3

x-y=2
x=3y+3

3y-3+y=2
x=3y+3

4y=2+2
x=3y+3

4y=4 /x4
x=3y+3

y=8
x=3 razy 10 plus 25

y=8
x=55

odp:Obecny wiek mamy to 55 lat a córki 8
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:01:24+01:00
4x + 5 = 3(x + 5)
4x + 5 = 3x + 15
x = 10

2 lata temu:
x - córka (10 lat)
4x - mama (40 lat)

obecnie:
x+2 - córka (12 lat)
4x+2 - mama (42 lata)

za 3 lata:
x+5 - córka (15 lat)
4x+5 - mama (45 lat)

6 5 6
2009-12-09T17:46:46+01:00

x- wiek córki
y- wiek matki

3(x+3)=y+3
4(x-2)=y-2

3x+9=y+3
4x-8=y-2

3x-y=3-9
4x-y=8-2

3x-y=-6 /*(-1)
4x-y=6

-3x+y=6
4x-y=6
------------- dodajemy
x=12

-3x+y=6
y=6+3x
y=6+3*12
y=6+36
y=42
Córka obecnie ma 12 lat a matka 42 lata