ZADANIE 1
Suma trzech kolejnych parzystych liczb naturalnych wynosi 4044. Znajdź te liczby.

ZADANIE 2
Apolonia ma 7 razy tyle dwuzłotówek co pięciozłotówek. W sumie ma 323 zł. Ile ma ona pięciozłotówek, a ile dwuzłotówek?

bardzo proszę Was o dokładne obliczenia

2

Odpowiedzi

2009-12-09T13:53:40+01:00
Zad 1
1346 + 1348 + 1350
zad 2
ma 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek bo

17 * 5 = 85
85 * 7 = 119
119 * 2 = 238
85 + 238 = 323
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T13:54:01+01:00
ZAD. 1.

kolejne liczby parzyste:
2x
2x+2
2x+4

2x + 2x + 2 + 2x + 4 = 4044
6x + 6 = 4044
6x = 4038
x = 673

2x = 2×673 = 1346
2x + 2 = 2×673 + 2 = 1348
2x + 4 = 2×673 + 4 = 1350

odp: te liczby to: 1346, 1348, 1350




ZAD. 2.
x -złotówka
5x -pięciozłotówka
2x × 7 -dwuzłotówki

5x + 2x × 7 = 323
5x + 14x = 323
19x = 323
x = 17

7x = 7 × 17 = 119
odp: pięciozłotówek ma 17 sztuk, a dwuzłotówek 119
2 5 2