Zadanie 61. (0- 1)
Czy masa butelki z wodą zmieni się gdy umieścimy ją na Księżycu ?

Zadanie 62. (0- 1)
Na jednej szalce wagi laboratoryjnej umieszczono zeszyt od fizyki, a na drugiej następujące
odważniki: 10 dag, 2 odważniki po 50 g, 1 g, 10 mg. Jaka jest masa tego zeszytu w gramach?

3

Odpowiedzi

2009-12-09T14:10:07+01:00
ZAd 61
Nie
62:
100 g+ 2*50 g+1g+0,1g=201,1g
1 5 1
2009-12-09T14:11:32+01:00
61
wydaje mi sie ze nie. ciezar sie nie zmieni, ale bedzie wydawal sie lzejszy ze wzglegu na inne przyciaganie niz ziemskie-grawitacja

62

100g+ 2*50g+1g+0,01=201,01 g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:24:58+01:00
Zad.61. Masa butelki umieszczonej na Księżycu się nie zmieni, bo masa jest wielkością stałą. Zmieni się ciężar butelki , bo ciężar zależy od siły grawitacji, która jest na Księżycu 6 razy mniejsza niż na Ziemi.
zad.2. 201,1 g