Za trz batony i dwie czekolady zapłacono 7zl. ile kosztował bato a ile czekolada jesli:
A)baton byl 1.50 tanczy on czekolady.
B)czekolada była drozsza o 75gr od batona
C)jeden baton i jedna czekolada kosztuja razem 3.05zł






prosze o rozwiazanie:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:25:40+01:00
A)
x- baton
x+1,50zł - czekolada
3x+2(x+1,50zł)=7zł
3x+2x+3zł=7zł|-3zł
5x=4zł|:5
x=0,8zł - baton
x+1,50zł= 0,8+1,50=2,30zł - czekolada
b)
x - baton
x+0,75zł - czekolada
3x+2(x+0,75zł)=7zł
3x+2x+1,50zł=7zł|-1,50zł
5x=5,50zł|:5
x=1,10zł - baton
x+0,75zł=1,10+0,75=1,85 - czekolada
c)
x - baton
y - czekolada
x+y=3,05zł|-y
x=3,05zł-y
3x+2y=7zł
3(3,05zł-y)+2y=7zł
9,15zł-3y+2y=7zł
9,15zł-7zł=3y-2y
y=2,15zł
x+y=3,05zł
x+2,15=3,05|-2,15
x=0,9zł
2 5 2
2009-12-09T14:34:01+01:00
X- cena baona
- cena czekolady

a)
3x+2y= 7
y=x+1,5

3x+ 2(x+1,5)=7
y=x+1,5

3x+2x+3=7
y=x+1,5

5x=4 :5
y=x+1,5

x=0,8
y=0,8+1.5

x=0,8
y= 2,3

b)

3x+2y=7
x=y+0,75

3(y+0,75)+2y=7
x=y+0,75

5y=9,25 :5
x=y+0,75

y=1,85
x= 1,1

c)
3x+2y=7
x+y=3,05

3x+2y=7
x=3,05-y

3(3.05-y)+2y=7
x=3,05-y

9,15-3y+2y=7
x=3.05-y

-y=-2,15 :(-1)
x=3,05-y

y=2,15
x=0,90
1 5 1