Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:32:23+01:00
Zad.1
po kolei tak bede ci pisac;p
- paprocie
- skrzypy
- widłaki
2.
widlaki, skrzypy, paprocie
3 f,f,p,p,f,p,p
4
A,B
a w B to od gory to tak. lisc zlozony, klacze i na samym dole korzen.
5.widalki rozwijaja sie bardzo dlugo, az 6-7 lat odbywa sie to tylko z okreslonymi grzybami z ktorymi zyja w symbiozie.
6.
widlaki: jałowcowaty, spłaszczony, widlasty
skrzypy: polny, bagienny, błotny
paprocie: dlugosz krolewski, ostrokrzewowa, dawalia;)
dostalam za ten temat 5;p
18 1 18
2009-12-09T14:39:03+01:00
Zad.1/48
a)pióropusznik strusi,
b)skrzyp polny,
c)widłak jałowcowaty.
Zad.2/48
a)widłaki,
b)skrzypy,
c)paprocie.
Zad.3/48
a)fałsz,
b)fałsz,
c)prawda,
d)prawda,
e)fałsz,
f)prawda,
g)prawda.
Zad.4/49
a)A-gametofit,
B-sporofit.
b)liśc,
łodyga podziemna(kłącze),
korzenie.
Zad.5/49
Cykl rozwojowy widłaków jest bardzo długi. Proces kiełkowania zarodników trwa 6-7 lat i możliwy jest tylko w obecności niektórych grzybów, z którymi widłaki żyją w symbiozie. Używano ich w medycynie, zrywano w dużych ilościach, co doprowadziło do prawie całkowitego ich wyginięcia.
Zad.6/49
a)widłaki:
-Widłak goździsty,
-Widłak jałowcowaty,
-Widłak torfowy;
b)skrzypy:
-Skrzyp polny,
-Skrzype leśny,
-Skrzyp błotny;
c)paprocie:
-Piuropusznik strusi,
-Salwinia pływająca,
-Paprotka zwyczajna.
44 1 44