Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:50:21+01:00
"Dziady" nawiązują do religii chrześciańskiej przez:
1.nastrój w Dzień Zaduszek w kaplicy cmentarnej w noc wigilijną
2.walka z Bogiem Konrada w "Wielkiej Improwizacji"
3. spowiedz Konrada i rozgrzeszenie go przez księdza Piotra w scenie III w "Dziadach"czesci III.
4. modlenie sie ksiedza Piotra w scenie V "dziadach cz.III"
5 nastrój panujący wśród więżniów w klasztorze ojców bazylinanów:
* jest tam obraz wigilii spedzonej w celi Konrada

Zakorzenione w obrzedach poganskich
1 wywolywanie duchow
2.gromadzenie sie wiesniakow w kapliy cmentarnej i przynoszenie przez nich jadła i napoi w ofierze dla duchow
3 wiara w zycie pogrobowe
4 rytuały obrzedowe
2009-12-09T14:56:29+01:00
Nawiązujące do religii chrześcijańskiej ( część II ) : modlitwa, znak krzyża wykonywany przez Guślarza, kaplica, zjawy w postaci aniołków (Józio i Rózia), święcone ziele, przywoływanie nieba i piekła


Obrzędy pogańskie: przywoływanie duchów przez Guślarza, karmienie zmarłych, pojenie zmarłych



Tylko tyle wyszukałam... ;( mam nadzieję że pomogłam ;]