Odpowiedzi

2009-12-09T14:46:28+01:00
P₁ - moc żarówki = 100W
U₁ - napięcie = 220V
I - natężenie prądu = P₁/U₁ = 0,45A
a)
I = U/R
R - oporność żarówki = U/I = 220/0,45 = 488,9Ω
b)
P - moc żarówki = U²/R = 110²/R = 12100/488,9 = 24,7W
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:49:25+01:00
P1=100W
u1=220V
a) P=U∧I
I=p/u=100W/220V=5A∧V/11V=5A/11

R=u/I=220V:5A/11=220V∧11/5A=2420/5 om=484 om

b)
484=U2/I2

I2=110/484 A

P2=U2*I2
P2=25W


mam nadzieje że pomogłam :))
2 1 2
2009-12-09T14:52:26+01:00
P=U*I
I=P/U
I=10/22 A

R=U/I
R=484Ω

484=U2/I2

I2=110/484 A

P2=U2*I2
P2=25W
1 1 1