Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:44:45+01:00


Wielu ludzi, przeważnie młodzież, uważa iż największe znaczenie ma dla nich wygląd, za czym idą markowe ubrania, buty, makijaż, gadżety itp. Zastanawiając się jednak nad podanym tytułem tej rozprawki, można z całą pewnością stwierdzić, iż nie powinno się poznawać ludzi po ich wyglądzie, ale po tym, co mają w środku.

Często, na pierwszy rzut oka, oceniam ludzi po wyglądzie, choć wiem, że to jest niesłuszne. Wiadome to i oczywiste, że wartość człowieka tkwi w jego wnętrzu, głęboko w sercu. Szata człowieka może ulegać zmianie, ale tak naprawdę to, co człowiek sobą reprezentuje, jest wartością stałą i nieprzemijającą.

Skoro tak stawiam swoje zdanie, po czym w takim razie powinniśmy odkrywać wartości człowieka? Przede wszystkim trzeba dobrze go poznać, a potem mieć o nim zdanie. Dobry człowiek powinien okazywać swoją miłość do bliźniego, spieszyć z pomocą, poświęcać swój czas dla innych, być czułym i przyjaznym dla otoczenia. Niestety wielu osobom takich wartości brakuje. Choć są najpiękniejsi i najmodniej ubrani, a puści w środku, nie potrafią kochać i nie rozumieją problemów innych.

Bardzo dobrym przykładem ilustrującym to, o czym mówię, jest postać bajkowego Kopciuszka. Ta młoda i zaniedbana służąca swojej macochy jest odrzucona przez los, nie potrafi znaleźć zrozumienia wśród otoczonego jej świata. Mimo ogromnej pracowitości i dobrego serca była ciągle poniżana przez jej siostry i okrutną macochę. One, choć pięknie ubrane w kolorowe suknie, niczym nie mogły dorównać Kopciuszkowi. W środku były puste, niemiłe i nie potrafiły znaleźć sobie mężczyzny. Na szczęście pewnego dnia, zjawił się doręczyciel zaproszeń na wielki bal, który odkrył w tej młodej sierocie, bardzo miłą i piękną dziewczynę. Dzięki niemu, w Kopciuszku zakochał się piękny i przystojny mężczyzny, który docenił jej wartości wewnętrzne i chciał dzielić z nią resztę swojego życia.

Często zdarza się krzywdzić ludzi, oceniając ich po wyglądzie. Świetnym przykładem może być Andrzej Radek z powieści pt.: „Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego. Z powodu tego jak wyglądał oraz chłopskiego pochodzenia był wyśmiewany przez innych uczniów. Tak naprawdę bardzo dobrze i mądrze się uczył i wyróżniał się wielką pracowitością. Na szczęście po pewnym czasie udało mu się znaleźć poparcie i uznanie wśród rówieśników.

Jedną z najbardziej podziwianych kobiet XX wieku była Matka Teresa z Kalkuty. Całe swoje życie poświęciła dla bezdomnych i chorych dzieci, kształcąc ich i ucząc ich zadbać o siebie. Mimo swojego pochodzenia, małego stanu majątkowego, sprawiła aby te wszystkie dzieci były szczęśliwe i zdrowe.
2009-12-09T14:44:20+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/27651-28-jesli_nie_szata_zdobi_czlowieka_to_w_czym_tkwi_jego_wartosc_w_swoich
Jest to dobry link:) jest tam wszystko opisane pozdrawiwam:)