Odpowiedzi

2009-12-09T14:46:26+01:00
Dane:
kwota pocz.-2400 zł
odsetki:48 zł
procent=???

procent=odsetki/kw. pocz
proecnt=48/2400
procent=2

Odp. Klient wpłacił na lokatę 2-procentową
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:47:18+01:00
D - odsetki - 48 zł
k - kapitał - 2400zł
p - procent - ?
t - czas - 2 miesiące - 2/12 roku

d = (k × p × t) ÷100
48 = (2400 × p × 2/12) ÷ 100 |mnożę razy 100 i wykonuję działania w nawiasie
4800= 400p | dzielę przez 400
p = 12%

Klient wpłacił kwotę 2400zł do banku na 12%