Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T14:54:46+01:00
A
1. Dzięki selekcji, uprawie i nawożeniu, człowiek z jednej formy dzikiej otrzymal wiele odmian roslin korzystnych i ozdobnych oraz wiele ras zwierząt hodowlanych
2.Krzyzowka---Jezeli rasa ma dwie cechy-jedna korzystna, druga niekorzystna, to przez skrzyzowanie mozna je niekiedy oddzielic od siebie i uzyskac organizm majacy lepsza kombinacje cech, bardziej przydatna dla czlowieka.
Mutacje--Dzialajac mutagenami, mozna uzyskac zboza wczesniej dojrzewajace lub odporniejsze na choroby lub mroz.
3.Metody sluzace produkcji rolnej zwiekszaja wydajnosc uprawy roslin, pozwalaja na oszczednosc stosowanych materialow i oszczednosc pracy ludzkiej.
4.Inzyneria genetyczna w rolnictwie ma wplyw na :
-zwiekszenie plonow,
-zwiekszenie przezywalnosci
-tworzenie poliploidow

B.
1.Zadaniem udomowienia i selekcji jest stale ulepszenie zwierzat przez czlowieka oraz tworzenie nowych, lepszych form lub osobnikow z okreslona wybrana cecha.
2.Krzyzowanie ma na celu utworzenie nowej rasy, lepiej dostosowanej do warunkow.
3.Metody maja na celu zwiekszenie wydajnosci hodowli zwierzat, co pozwala hodowcom na oszczednosc materialow oraz oszczednosc pracy ludzkiej.
4. Inżynieria genetyczna w hodowli jest bardzo przydatna, poniewaz pozwala za zastosowanie wielu niekonwencjonalnych rozwiazan.

C.
1.Genetyka w medycynie ma bardzo duze znaczenie poniewaz juz teraz znalazla wiele nieprzewidywalnych zastosowan.
2.Dzieki poznaniu ludzkiego genonu bedzie mozna na podstawie tych danych opracowac nowe leki. Inzynieria genetyczna pozwala na produkowanie m.in. insuliny. Przy wystepowaniu hemogilii mozna sklonoac gen kodujacy.
3.Poradnictwo genowe niewatpliwie powinno miec decydujacy glos w kwestii inzynerii genetycznej. SPrawia nadzor nad manipulacjami genetycznymi dotyczacymi czlowieka i jego srodowisko.
4.Inzynieria genetyczna otwiera przed nami zupelnie nowe perspektywy. Dzieki niej mozna bedzie w przyszlosci rozwiazac wiele problemow globalnych..


ARGUMENTY UZASADNIAJACE TWOJ WYBOR:
Inzynieria genetyczna otwiera przed nami nowe perspektywy. Dzieki niej bedzie mozna w przyszlosci rozwiazac wiele problemow globalnych, takich jak np. glod na swiecie. Niestety inzynieria genetyczna niesie ze soba wiele zagrozen, np. tworzenie nowych broni biologicznych. Wiedza genetyczna moze doprowadzic do tego, ze sami bedziemy mogli kierowac ewolucja czlowieka. Jednak nie mozemy miec pewnosci czy nasze zmiany nie spowoduja o wiele powazniejszych skutko ubocznych.
________________________________________
No mysle, że dobrze zrobione...
Sporo czasu mi to zajelo..Moze najlepsza??;>

POzdrawiam
7 4 7
2009-12-09T14:59:15+01:00
Zadanie A
1. dzieki selekcji uprawniamy rosliny o cechach korzystnych
dla czlowieka. stwarzeamy tym roslinom odpowiednie warunki uprawy.
2. dzieki kr5zyzowkom i mutacjom uzyskano u zwierzat i roslin lepsze kombinacje cech bardziej przydatnych czlowiekowi.
3.czlowiek wywolujac mutacje u roslin uzyskuje lepsze zbiory, co sluzy jego dobru
4.dzieki inzynierii genetycznej uzyskujemy pozadany efekt nawet w ciagu jednego pokolenia.
Zadanie B
1. Udomowienia i selekcje zapewniaja rozwoj pozadanych cech u zwierzat.
2.dzieki krzyzowkom uzyskujemy zwierzeta bardziej przydatne czlowiekowi.
3. W stosunku metody genetycznej nalezy zachowac ostroznosc, bowiem nie jestesmy w stanie przewidziec skutkow jego dzialania
4.dzieki inzynierii genetyczej mozemy yzyskac zwierze o pozadanych cachach na etapie jednego pokolonie.
Zadanie C
1.dzieki genetyce mozemy uniknac wystepowania chorob dziedzicznych orza wczesnie wykryc schorzenia o podlozu genetycvznym.
2. znajomosc genotypu ulatwia wskazanie mutacji genowych wplywajacych na prace organizmu. pozwala wykryc lub wyleczyc wiele schorzen majacych podloze genetyczne.
3. Dzieki poradnictwem genowym mozemy dowiedziec sie czy jestesmy nosicielami choroby.
4.metody inzynierii genetycznej moga byc wykorzystywane przy produkcji lekow np.insulina

najlepsza?;]
7 3 7