Odpowiedzi

2009-12-09T16:27:52+01:00
1.Zakupić bądź pobrać z internetu program antywirusowy np. płatne Kaspersy Anti-Vrus, Norton, arca vir.
bezpłatne AVG, Avast i za jego pomocą skanować co jakić czas komputer - dysk twardy i jego zawartość.

2.Zaopatrywać w legalne oprogramowanie.

3.Należy programem antywirusowym sprawdzać każdy nośnik danych który przebywał choćby krótki czas w innym komputerze
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:33:33+01:00
Korzystanie z sieci internet oprócz korzyści, które ze sobą niesie, naraża nasz komputer, na różnego rodzaju niebezpieczeństwa. System operacyjny zabezpiecza nasz komputer i nasze dane przed dostępem niepowołanych osób i programów, i jest to jedno z jego głównych zadań.Są jednak programy , które są specjalnie stworzone i skonfigurowane aby takie zabezpieczenie ominąć.
Tego typu programy nazywamy Wirusami.
Warto rozważyć zakup sprawdzonego oprogramowania antywirusowego, które ma na celu chronić dane przed niszczycielskim działaniem wirusów komputerowych.
Bez znaczenia jest właściwa konfiguracja usług sieciowych oraz firewalla, ponieważ po zainstalowaniu odpowiedniego programu antywirusowego dostajemy zabezpieczenia oraz konfiguracje własne tego produktu.
O to kilka popularnych antywirusów dostępnych w sklepach:
- Mks_vir www.mks.com.pl
- Avast www.avast.pl
- Kaspersky www.kaspersky.pl
- Norton Antyvirus www.symantec.pl/region/pl/downloads

Dostępne są wersje testowe 30 - dniowe tych programów na stronie producenta.
Ważną rolę w ochronie danych odgrywa ciągła aktualizacja systemu oraz oprogramowania antywirusowego.
Aby mieć pewność ,że nic się nie wydarzy można stworzyć kopię systemu , bądź danej partycji danych w razie uszkodzenia lub usunięcia danych będziemy mogli przywrócić z powrotem stracone elementy.

5 5 5