Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-05T13:57:28+02:00
Liczba przeciwna do -4 2/7 to 4 2/7, czyli -30/7 i 30/7
liczba odwrotna to 7/30
odwrotność liczby -4 2/7, to -7/30, wiec nie sa sobie rowne, tylko sa sobie przeciwne

pozdrawiam dagmara
1 5 1
2009-09-05T14:04:36+02:00
-4 2/7 jest równe -30/7. Liczba do niej przeciwna to 30/7 (czyli 4 2/7)

Liczba odwrotna do przeciwności -30/7 to 7/30.

Liczba odwrotna do - 4 2/7 (-30/7) to 7/30.

Przeciwność liczby 7/30 to -7/30.


LICZBY TE NIE SĄ RÓWNE, LECZ PRZECIWNE ;)

Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-05T15:41:31+02:00
Nie, bo

liczba przeciwna do -4 2/7 to 4 2/7
a liczba odwrotna do 4 2/7 to 7/30 (bo 4 2/7=30/7)

liczba odwrotna do -4 2/7 to -7/30 (bo -4 2/7=-30/7)
a liczba do niej przeciwna to 7/30