Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:15:16+01:00
Dlugosc ktutszej podstawy x
dlugosc dluzszej podstawy 2x

podstawiajac do wzoru za pole trapezu:
54=((x+2x)*4)/2
x=9

zatem

dlugosc ktutszej podstawy x=9
dlugosc dluzszej podstawy 2x=18
7 3 7
2009-12-09T15:18:25+01:00
P=½(a+b)×h
2x-jedna podstawa
x-druga podtawa
4-wysokosc
½[(2x+x)x4]=54
½[(3x)x4}=54/x2
(3x)x4=108
12x=108/÷12
x=9(krotsza posdtawa)
2x=2x9=18(dluzsza podstawa)
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T15:21:09+01:00
Narysuj trapez najpierw.

_____x_______
/ \
/ \
_________________
2x
P = 54cm [2]
a+b
P= --------;h = 54 cm[2]
2
2x+x
P = ---------; 4 = 54 cm [2] (; - mnożenie)
2
3x
P= -------;4/ = 54cm[2] (/że się skraca)
2/
P=6x = 54 cm [2]
x= 9

:)

3 2 3