RÓWNANIA

W największym porcie morskim świata w Rotterdamie przeładowuje się corocznie o około 114,9 mln ton towaru więcej niż w największym porcie Japoni - Kobe. W obydwu tych portach przeładowuje się łącznie 430,7 mln ton towarów. Ile milionów ton towarów przeładowuje się w każdym z tych portów?

2

Odpowiedzi

2009-12-09T15:27:05+01:00
X-roterdam
y- japonia

x+y=430,7
x=y+ 114,9

y+114,9+y=430,7
x=y+114,9

2y=315,8 :2
x=y+114,9

y=157,9
x=157,9+114,9

y=157,9
x= 272,8

w roterdamie 272,8mln ton,a w japoni 157,9 mln ton
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:28:26+01:00
Holandia(Rotterdam)-y
Japonia - x

y+x=430,7
y=x+ 114,9
x+114,9+x=430,7
y=x+114,9
2x=315,8 :2
y=x+114,9
x=157,9
y=157,9+114,9
x=157,9
y= 272,8

Odp.Dziennie w porcie w Holandii rozpakowują 157,9 mln ton towaru, a w Japonii 272,8 mln ton towaru.

mam nadzieję, że pomogłam ;)
1 5 1