Zad 1 a) Michał podzielił pewną liczbę przez 72 i otrzymałiloraz38.Jaką liczbę dzielił?
b)Bartek podzielił 2961 przez pewną liczbę i otrzymał 47.Przez jaką liczbę dz
ielił?
zad2 a) Ania podzieliła pewną liczbę przez 24 .W wyniku otrzymała 14 i resztę 7. Jaka to była liczba?
b) Dorota podzieliła 36 przez pewną liczbę.Otrzymała w wyniku 7 i resztę 1.Przez jaką liczbę dzieliła?

3

Odpowiedzi

2009-12-09T15:33:52+01:00
A nie wiem chyba tam za mias 38 powinło być 36
b 2961podzielone przez47=63
zad2
nie weim
b przez 5
2 2 2
2009-12-09T15:49:20+01:00
Zad 1 )
a) x :72=38
38*72=x
x=2736

b)2961:x=47
2961:47=x
x=63

Zad2)
a)x:24=14,7
24*14,7=x
x=352,8

b)36:x=7,1
36:7,1=x
x≈5

Prosze bardzo
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:26:01+01:00
1 . a) 72 * 38 = 2736
b) 2961 / x = 47
2961 / 47 = 63
x= 63
2.
a)x / 24 = 14 + 7
x= 24 * 14 + 7
x =343
b)36 / x = 7 +1
x= 36 - 1 / 7
x= 5
2 5 2