Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:33:10+01:00
-ataki kozaków na tureckie wybrzeża Morza Czarnego i pretensje sułtańskiej dyplomacji wobec Polski, że nie potrafi poskromić swych nominalnych poddanych.
-niefortunne polskie interwencje, co rozdrażniło Turcję, suwerena Mołdawi.
-najazdy Tatarów, lenników Turcji na ziemie polskie.
-atak "lisowczyków" pierwsza odsiecz wiedeńska.
-zbliżenie polityki polskiej i habsburskiej, co niepokoiło Turcję
1 5 1
2009-12-09T16:38:03+01:00
Oba kraje chciały dominować nad Bałtykiem.
Decyzja Zygmunta o przyłączeniu Inflant do Polski. Rywalizacja o tereny Mołdawii i Wołoszczyzny.
Oba kraje jednocześnie chciały podbić Mołdawię.