1. Proszę o rozwiązanie układy równań metodą podstawiania.
x + y = 200
0,12x + 0,02y = 6

2. Dane + układ równań + rozwiązanie + odpowiedź.
W klasie, liczącej 20 uczniów, chłopców jest więcej niż dziewcząt. Czworo uczniów, czyli 20% dziewcząt i 20% chłopców, nosi okulary. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej klasie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:36:40+01:00
X + y = 200
0,12x + 0,02y = 6/*100

x=200-y
12*(200-y)+2y=600

x=200-y
2400-12y+2y=600

x=200-y
-10y=600-2400

x=200-y
-10y=-1800/:(-10)

x=200-y
y=180

x=200-180
y=180

x=20
y=180
2009-12-09T15:37:37+01:00
X + y = 200
0,12x + 0,02y = 6

x = 200 - y

0,12 * (200 - y) + 0,02y = 6
24 - 0,12y + 0,02y = 6
-0,1y = -18
y = 180
x = 20

drugie za dużo liczenia;p

2009-12-09T15:42:45+01:00
X+y=200
0,12x+0,02y=6

x=200-y
0,12*(200-y)+0,02y=6

x=200-y
24-0,12y+0,02y=6

x=200-y
-0,1y=6-24

x=200-y
-0,1y=-18/:(-0,1)

x=200-y
y=180

x=200-180
y=180

x=20
y=180