Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:42:35+01:00
Pole:
4 ściany
2 podstawy
wymiary 10x10x10cm
Pole 1 sciany = 10*10=100cm²
pole 4 ścian = 4*100=400cm²
pole podstaw = 10*10*2=100*2=200cm²
pole całej figury= 200+400=600cm²

Objętość:
objętość figury = 10*10*10=1000cm³
2009-12-09T15:44:39+01:00
Powyższe rozwiązanie Justysi jest błędne, ponieważ dotyczy sześcianu foremnego, a nie czworościanu.

Pc = a²√3
V = (a³√2) / 12
a = 10 cm

Pc = 100√3 cm²
V = (1000√2/12) = (250√2/3) cm³ <--- zapisane jako pierwiastek zwykły.