Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T15:53:12+01:00
Ramie= 1,3dm=13cm
Obw.=36cm
h=12cm
dwa ramiona =26cm

36cm-26cm=10cm- krótszy bok podstawa

P=a*h/2

P=10*12/2=60cm2

Odp.Pole wynosi 60 cm2
  • an12
  • Początkujący
2009-12-09T15:58:49+01:00
1,3dm = 13cm
P=a (razy) h (podzielić) 2
P = 12 (razy) 13 (podzielić) 2 = 156 (podzielić) 2 = 78
  • uFk
  • Początkujący
2009-12-09T16:00:01+01:00
Obw= a+a(bo to równoramienny)+b
a=1,3dm=13cm
b=?
36=13+13+b
36=26+b
36-26=b(przy zamianie stronami zmieniamy znak jakby ktoś nie wiedział)
b=10
p=1/2 *h*a (bądź 1/2 jedna druga "a" razy "h" mnożenie jest przemienne)
P=1/2 * 10 * 12
P=60cm 2

liczę na naj :)