Z OBLICZENIAMI (metoda podstawiania lub inna)
a) dziadek kupil 3bilety nomralne i 2 ulgowe
syn kupił 1 normalny i 3 ulgowe
Oblicz, ile kosztuje bilet normalny , a ile ulgowy

b)Film Olśnienei obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów . dochód z biletów wynosi 2640 zł. Obliczyłeś juz cenny biletów normalnych i ulgowych . Oblicz teraz,ily widzów kupiło bilet uglowy, a ile bilet normalny

Na jutro!!!!!!!!!!!!!OBliczenia!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-09T16:14:56+01:00
Z OBLICZENIAMI (metoda podstawiania lub inna)
a) dziadek kupil 3bilety nomralne i 2 ulgowe
syn kupił 1 normalny i 3 ulgowe
Oblicz, ile kosztuje bilet normalny , a ile ulgowy

tego się nie da obliczyć ponieważ nie podane jest ile zapłacono

b)Film Olśnienei obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów . dochód z biletów wynosi 2640 zł. Obliczyłeś juz cenny biletów normalnych i ulgowych . Oblicz teraz,ily widzów kupiło bilet uglowy, a ile bilet normalny

jak 1 się nie da to co dopiero 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:15:50+01:00
A)
x-cena biletu normalnego
y-cena biletu ulgowego

tworzysz układ równań
3x+2y=34 (podejrzewam ze tyle kosztowaly bo nie napisales)
x+3y=23 /*(-3)

3x+2y=34
-3x-9y=-69 robisz obok klamre i pisze + noi dodajesz (metoda podstawiania)

-7y=-35 / :(-7)
y=5

y=5
x+3y=23

x+3*5=23
y=5

x+15=23 /-15
y=5

x=8
y=5
(oczywiście przy każdych 2 równanich robisz klamre bo to uklady równań)
Odp. Bilet normalny kosztuje 8 zł, a ulgowy 5 zł.
b)
x-liczba widzów, którzy kupili bilet normalny
y-liczba widzów, którzy kupili bilet ulgowy

tworzysz układ równań

x+y=420 / *(-8)
8x+5y=2640

-8x-8y=-3360
8x+5y=2640 (obok piszesz klamry piszesz +)

-3y=-720 / :(-3)
y=240

y=240
x+y=420

x+240=420 / -240
y=240

x=180
y=240

(znowy sobie klamry piszesz obok tych ukladów równań)

Odp. 180 widzów kupiło bilet normalny, a 240 widzów kupiło bilet ulgowy.