Wiedząc, że:
a. człowiek wykonuje średnio ok. 16 oddechów na minutę
b. w czasie wdechu pobiera ok. 500 cm3 powietrza, z czego do samych pęcherzyków płucnych dociera 70% wdychanego powietrza
c. gęstość tlenu d=1,43g\dm3
Oblicz, ile gramów tlenu dostaje się do Twoich płuc w ciagu godziny?

3

Odpowiedzi

2009-09-05T15:34:01+02:00
16 x 60 x 500 x 0,7 x 1,43=
=480480 (g)
2009-09-05T15:35:37+02:00
60 razy 16 oddechów =960 oddechów
960*500cm3=480 000cm3=480dm3
480*1,43g=686,4g
686,4g*0,7=480,48g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T15:35:38+02:00
A. człowiek wykonuje średnio ok. 16 oddechów na minutę
b. w czasie wdechu pobiera ok. 500 cm3 powietrza, z czego do samych pęcherzyków płucnych dociera 70% wdychanego powietrza
c. gęstość tlenu d=1,43g\dm3
Oblicz, ile gramów tlenu dostaje się do Twoich płuc w ciagu godziny?

16/min = 960/h

1wdech -> 0.7*500cm^3powietrza
960 -> 336 000cm^3 powietrza

1dm^3=1000cm^3
336 000cm^3 = 336dm^3 powietrza

1dm^3 -> 1.43g
336dm^3 --> 480,48g

odp: 480,48 gramów tlenu dostaje się do Twoich płuc w ciagu godziny?