Odpowiedzi

2009-12-09T16:22:48+01:00
Dł. jednej krawędzi: 19,2 dm : 12 (krawędzi) = 1,6 dm
Pp = 1,6 x 1,6 = 2,56 dm²
V = Pp * h
V = 2,56 * 2,4 = 6,144 dm³
2009-12-09T16:22:35+01:00
8a+4h =19,2 i h=2,4
8a+4*2,4=19,2
8a+9,6 = 19,2
8a=9,6
a=1,2
V =a*a*h=1,2*1,2*2,4 =3,456 dm3
Odp.Objętość tego graniastosłupa = 3,456 decymetrów sześciennych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:57:35+01:00
2,4dmx4=9,6dm(krawędzie boczne)


19,2dm-9,6dm=9,6dm
12-4=8
9,6dm;8=1,2dm
Pp=1,2x1,2=1,44dm
V=1,44dm*2,4dm=3,456dm3