Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:31:08+01:00
Uwazam ze genetyczne modyfikowanie ma swoje wady i zalety.
-uzyskuje sie wiele odmian roslin o:
*zwiekszonej trwalosci, bogatszych w walory smakowe, odzywcze czy lecznicze
*zwiekszonej ilosci odgalezien, ktore daja obfitszy plon
*nizszych roslin latwiejszych do uprawy
*dajacych duze plony

Transgeniczna salata sluzy do produkcji szczepionki przeciw zapaleniu watraby.
Wyprodukowanie tzw zlotego ryzu zawierajacego prekursor witaminy A czyli betakaroten.
Hodowla ras zwierzat hodowlanych o duzych przyrostach masy ciala
Produkcja zwierzat transgenicznych do celow transplantacyjnych
Dzielenie zarodkow gat zwierzat zagrozonych wyginieciem
Identyfikacja osob na podstawie analizy DNA

Minusem manipulowania materialem gen sa nieprzewidywalne skutki:
*zywnosc taka moze okazac sie niebezpieczna dla zdrowia czlowieka
*zagrozenie dla srodowiska spowodowane przez niekontrolowane przenoszenie sie genow ze zmodyfikowanych roslin na ich dzikich krewnych
*moga prowadzic do naruszenia rownowagi biocenotycznej

Dlatego mysle ze takie modyfikacje przynosza nam wiecej szkod niz korzysci, nieodsc ze oslabiaja nasze zdrowie to jeszcze biocenoze. Uwazam iz lepiej kupowac zywnosc niemodyfikowana a zdrowa niz tansza a modyfikowana. W sklepie kupujemyw zimie pomidor np. Jest on duzy i ma idealny ksztalt. Za to jest jakosciowo gorszy od tego naturalnego nieksztaltnego pomidora. Za ogromy plus, z drugiej strony, uwazam wytwarzanie szczepionek. Dlatego wlasnie temat GMO jest tematem trudnym i czesto spornym.

To jest notatka z zeszytu z biologii ktora podala nam biologiczka;>
5 5 5
2009-12-09T16:43:46+01:00
Wbrew bardzo popularnym opiniom, głównie działaczy
na rzecz ochrony przyrody, żywność zmodyfikowana genetycznie nie jest bardziej niebezpieczna dla zdrowia niż niemodyfikowana. Kompletną bzdurą jest uparcie powtarzany lęk przed wpływem "zmutowanych genów" na DNA człowieka. Współczesna nauka nie zna przypadku szkodliwości spożywania GMO przez ludzi lub zwierzęta, więc nie widzę powodu dla którego nie należałoby spożywać roślin modyfikowanych genetycznie. ;)
2 5 2