Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:29:29+01:00
* baśń - utwór o fantastycznych zdarzeniach,przedmiotach,bohaterach.

* przypowieść -utwór narracyjny o charakterze moralistycznej.

* bajka - krótki utwór wierszowany przeznaczony głównie dla dzieci.
2009-12-09T16:30:39+01:00
Najprościej :

*Baśń - niema morału, jest to opowiadanie odzielające jasno zło od dobra, ma zdefiniowane idealistyczne (czyli zbyt idealne) postacie tzn: Piękna księżniczka zawsze jest dobra, brzydka czarownica jest zła.

*Przypowieść - najczęściej przypowieści występują w NT (nowym testamencie) uczą o życiu, zawsze coś z nich wynika- mają morał.

*Bajka - ma morał, bohaterem bajki może być wszystko i każdy od psa po linijkę, która rozmawia. Bajka uczy o podstawowych kontaktach i wydarzeniach np: Czemu warto słuchać mamy itp.