Odpowiedzi

2009-12-09T16:30:49+01:00
Całośc ma 180*
180-36=144

1 kąt ma 62*
2 kąt ma 82*
3 kąt ma 36*
2009-12-09T16:32:52+01:00
W trójkącie różnica miar dwóch kątów wynosi 20°, a rozwartość trzeciego 36°. Jakie kąty ma ten trójkąt ?

180° - 36° = 144°

x+y = 144°
x - y = 80°

x = 80° + y
80° + y + y = 144°

2y = 144° - 80°
2y = 64°
y = 32°

x = 80° + 32° = 112°

x = 112°
y = 32°

Liczę na najlepszą:)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:34:48+01:00
Dane:
alfa, beta, gamma - katy trojkata
gamma = 36st.
alfa = beta - 20
suma miar katow w trojkacie = 180

alfa + beta + gamma = 180
alfa + beta + 36 = 180
beta - 20 + beta + 36 = 180
2beta + 36 - 20 = 180
2beta = 180 - 36 + 20
2beta = 164 / 2
beta = 82

alfa = beta - 20
alfa = 82 - 20 = 62

sprawdzenie:
alfa + beta + gamma = 180
62 + 82 + 36 = 180
a zatem rozw. jest poprawne+