Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2011-08-29T19:43:49+02:00

Proces zarastania jezior polega na na tym że misa jeziorna stosunkowo bardzo szybko wypełnia się przez osady niesione przez rzeki wpływajace do jeziora oraz materiał organiczny,który pochodzi że szczątków roślin.Czas zaniku jeziora zależy przede wszystkim od jego wielkości,głębokości i powierzchnii.

 

licze na naj ;D

8 4 8
2011-08-29T20:05:01+02:00

Zarastanie jezior, proces naturalnego starzenia się jezior polegający na ich wypłyceniu wskutek wypełnienia materią organiczną pochodzącą ze szczątków roślinności wodnej i błotnej. Kolejnymi etapami zarastania jezior są: powstanie mokradła (bagna, trzęsawiska lub moczaru), torfowiska i podmokłej łąki. Zarastanie jeziora jest przykładem sukcesji wtórnej.

3 5 3