Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:33:16+01:00
Żeby ta wysokość była najkrótsza to trzeba wybrać najdłuższy bok czyli 21 cm

P=ah/2
P=126cm2

126=21*h/2 podziel to obustronnie przez dwa/*2
252=21*h
h=252:21
h=12(cm)
21 4 21
2009-12-09T16:36:08+01:00
P = a x h : 2
a = podstawa
h - wysokość

najkrótsza wysokość to ta która opada na najdłuższy z boków, czyli obliczam ją podstawiając do wzoru na pole trójkąta bok równy 21 cm

P = 126 cm^2
126 = 21 x h : 2
126 = 10, 5 x h /:10,5
126 : 10,5 = h
h = 12

Odp. Najkrótsza wysokość ma długość 12 cm

14 4 14
2009-12-09T16:36:16+01:00
Najkrótsza wysokosc bedzie padala na najdluzszy bok(21cm)
ze wzoru na polu trojkata mozemy obliczyc ze:
P=½*a*h
126=½*21*h/:(1/2)
252=21h
h=12[cm]
4 5 4