Odpowiedzi

2009-12-09T16:33:51+01:00
Halny- Tatry
fen- Alpy
chinook-Góry Skaliste(Am.Pn)
tajfun-Azja
bryza- nad morzem

3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:39:23+01:00
1. Bryza morska- W pobliżu wybrzeża, późnym rankiem często powstaje wiatr wiejący od morza, osiągający swoje maksimum koło południa i zamierający wieczorem.

2. Bryza lądowa - W nocy w rejonach przybrzeżnych mogą rozwijać się bryzy lądowe.

3. Wiatry górskie(katabatyczne)- W bezchmurne noce, powietrze często zaczyna spływać wzdłuż zboczy gór i wzgórz.

4. Wiatry dolinne-łagodnym strumieniem wstępującym wzdłuż zboczy wzgórz w piękny, ciepły dzień.

5. Wiatry fenowe- ciepłe i suche wiatry rozwijające w obszarach górskich.

Więcej informacji jest do poczytania na tej stronie:
http://atlas-chmur.fm.interia.pl/Wiatry/Wiatry%20lokalne.htm
Łatwa do zrozumienia ;)
3 4 3