Cztery pytania odnośnie pieśni o Rolandzie.

1 Co symbolizuje śmierć Rolnada?
2 Dlaczego Roland ( jak umierał) wspinał sie na pagórek i patrzył w stronę Hiszpanii? Co to symbolizuje?
3 I tutaj nie rozumiem czegoś..mamy w podr. od polskiego, ze Frankowie..Karol Wielki do Francji, a tu nagle Roland patrzy w strone Hiszpanii..Dlaczego Hiszpanii, a nie Francji?
4 I kolejny etap jego smierci..kiedy spoglada w strone Hiszpanii to załuje za grzechy..co to symbolizuje?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:43:22+01:00
1 Śmierć Rolanda symbolizuje oddanie ojczyżnie , jeog bohaterstwo honor, gotowość do walki.
2.Jest to symbolem że Roland się nie poddał i że chce odejść z honorem oraż ze chce aby bóg przebaczy ł mu grzechy.
3 . bohater zmarł odwrucony przodem do wroga co symbolizuje jego odwage.
4. Sumbolizuje to że chce się oczyścić z grzechu przed pujśćsiem na sąd boży.
2009-12-09T16:46:32+01:00
Śmierć rolanda jest pełna symboli - wzgórze symbolizuje golgotę, sosna symbolizuje krzyż, Rękawica oddana Bogu jest wyrazem uznania. A scena przypomina nieco scenę znaną z Bibli.