Odpowiedzi

2009-12-09T16:32:56+01:00
Symbioza-jest to cykl zycia w którym jeden organizm pomaga drugiemu
przyklad:ukwiał i pustelnik
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:36:34+01:00
Symbioza jest to zjawisko współżycia dwóch gatunków, które przynosi korzyść każdej ze stron lub jednej, a drugiej nie szkodzi.
pasożytnictwo- uzasadnione m.in. dlatego, że w niektórych układach charakter współżycia może zmieniać się w czasie i jeden z symbiontów może w pewnych okresach czerpać więcej korzyści, stając się pasożytem i doprowadzając do upośledzenia lub śmierci drugiego symbionta.
Przykład ukwiał oraz pustelnik. Odwłok pustelnika jest miękki i pozbawiony pancerza. Dlatego wyszukuje on pustą muszlę ślimaka i chowa w niej odwłok. Na tej muszli osadza się ukwiał. Pustelnik, poruszając się, przenosi ukwiała z miejsca na miejsce. Dzięki temu ukwiał ma większą możliwość zdobycia pokarmu, natomiast pustelnikowi zapewnia ochronę przed wrogami.
2 5 2