Wpisz obok zdań odnoszących się do pogody literę P, natomiast obok zdań charakteryzujących klimat - literę K.
a) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie
b) Najniższe wartości temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą
c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej
d) Dawno nie było takiej burzy jak wczoraj
e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze rzadko pada tam deszcz
f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom
g) W południowo-wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wznosi 1000 mm
h) Synoptycy przywidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu

PLANETA NOWA kl. I gim zesz. ćw. str. 41

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:41:25+01:00
A) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie P
b) Najniższe wartości
temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą K
c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej K
d) Dawno nie było takiej burzy jak wczoraj P
e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze rzadko pada tam deszcz K
f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom P
g) W południowo-wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wznosi 1000 mm K
h) Synoptycy przywidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu P
20 4 20
2009-12-09T16:43:05+01:00
A) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie P
b) Najniższe wartości temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą K
c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej K
d) Dawno nie było takiej burzy jak wczoraj P
e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze rzadko pada tam deszcz K
f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom P
g) W południowo-wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wznosi 1000 mm K
h) Synoptycy przywidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu P
14 4 14