Proszę o rozwiązanie 2 zadań z UKŁADÓW RÓWNAŃ. 2 kl. gim. ZA poprawne rozwiazanie daję NAJ., zależy mi na czasiee. !

1) BArtek i tata Bartka mają razem 45 lat. Gdy urodził się BArtek, jego tata miał 25 lat. Ile lat ma BArtek a ile jego tata ?

2) Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma BAsia, a ile Agnieszka ? .

3

Odpowiedzi

2009-12-09T16:46:38+01:00
1)(45-25):2=10; 25+10=35 Bartek:10; jego tata:35
2)5*2=10 Basia:11; Agnieszka:6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:48:07+01:00
1.

x+y=45
x-y=25

2x=70/2
x=35 -> wiek taty

x+y=45
35+y=45
y=45-35
y=10 -> wiek bartka

wg. mnie tak powinno być 2 spróbuj na podstawie tego :)
1 1 1
2009-12-09T17:01:19+01:00
1)
x - wiek Bartka
y - wiek taty

x+y=45
x+25=y

y=25+x
x + 25 +x = 45

y= 25 + x
2x=45-25=20 / 2

x=10
y = 25+10=35

odp. Bartek ma 10 lat a jego tata ma 35 lat .


2.)

x - wiek Basi
y- wiek Agnieszki

x+1=2y
x=y+5

y+5+1=2y
x=y+5

y=6
x=6+5=11

Odp. Basia ma 11 lat a Agnieszka ma 6 lat.
1 1 1