Odpowiedzi

2009-12-09T16:51:12+01:00
1. (2x12cm)+(2x10cm)=24cm+20cm=44cm
2. nie wiem. ;)
2009-12-09T16:52:54+01:00
1. ½*(12+10)*4=(6*10)*4=60*4=240cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:01:21+01:00
1.
h=4
a₁=10
a₂=12
12-10=2
obliczenie ramienia trapezu:
4²+2²=x²
16+4=x²
20=x² /√
x=√20=2√5
Ob=12+10+4+2√5=26+2√5 cm

2.
P=12√3
12√3:3=4√3 <-- obliczenia pola jednego trójkąta
P=a²√3/4
4√3=a²√3/4 /*4
16√3=a²√3 /:√3
16=a² /√
a=4
Ob=4+4+4+4+4=20cm