Na pomalowanie ściany o pow. 10 m² potrzeba 1,5 litra farby emulsyjnej.Ile farby potrzeba na pomalowanie w pokoju o wymiarach 4m ×3,6m× 2,75m odliczając na podłogę i otwory 18,4m².Na jaką powierzchnię starczy 5,4 litra tej farby?

Dzięki :]

2

Odpowiedzi

2009-12-09T16:57:38+01:00
10m^2=1,5l farby
Pc=4m*3,6m*2,75m
Pc=39,6m^2


P do pomalowania =39,6m^2-18,4m^2=21,2m^2

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:18:08+01:00
Kolega wyżej ma już błąd w 1 równaniu ponieważ zły wzór zastosował powinien pomnożyć przez 2 jeszcze wynik :D Mam nadzieje ze dostane max od Ciebie bo się napracowałem i jest dobrze i po kolei :D

P₁=a*b
p₁=4*2,75
p₁=11m²
11*2=22m²

P₂=a*b
P₂=4*3,6
P₂=14,4m²
14,4*2=28m²

P₃=a*b
P₃=2,75*3,6
P₃=9,9m²
9,9*2=19,8m²

22m²+28,8m²+19,8m²=70,6m²
70,6m²-18,4m²=52,2m²

10m² ------ 1,5 L
52,2m²----- x

x=52,2m²*1,5 L/10m²=78,3/10=7,83L
Odp.Na wymalowanie pomieszczenia potrzeba 7,83L farby

10m² ----- 1,5 L
x ----- 5,4 L

x=10m²*5,4 L/1,5 L=54/1,5=36m²
Odp.5,4 L farby wystarczy na wymalowanie 36m² sciany
1 5 1