UWAGA !!!
Proszę przeczytać całe zadanie.

Dokończ zdania tak, aby powstały zdania złożone i nazwij je.Podkreśl zastosowane wskaźniki zespolenia.Dla ułatwienia postaw odpowiednie pytania.
a)Ten zasługuje na szacunek, ... .
b)Było do przewidzenia, ... .
c)Nie widziałem tego, ... .
d)Tego lubią chwalić
e)Jest wątpliwe, ... .
f)Zdarza się, ... .
g)Przypomnij sobie, ... .
h)Sam nie wiesz, ... .
i)Nieprawdą jest, ... .
j)Mogę sobie wyobrazić, ... .
k)Możesz być pewien, ... .
l)Marcin żałował bardzo, ... .


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T16:55:49+01:00
A)Ten zasługuje na szacunek, ponieważ uczynił go zdrowym.
b)Było do przewidzenia, że on dostanie piątkę.
c)Nie widziałem tego, chyba powstało wczoraj.
d)Tego lubią chwalić, bo ma dobre oceny.
e)Jest wątpliwe, że nie ściągał..
f)Zdarza się, że spóźnię się na lekcje.
g)Przypomnij sobie, co napisałaś.
h)Sam nie wiesz, co mówisz.
i)Nieprawdą jest, że odstałam jedynkę.
j)Mogę sobie wyobrazić, że jestem księżniczką.
k)Możesz być pewien, że dostanę pozytywną ocenę.
l)Marcin żałował bardzo, że się nie nauczył.
2 2 2
2009-12-09T16:59:47+01:00
A)Ten zasługuje na szacunek, sam szanuje innych.
b)Było do przewidzenia, że zacznie padać deszcz .
c)Nie widziałem tego, iż moja koleżanka chodzi na tańce .
d)Tego lubią chwalić, który jest przykładem dobrych cech.
e)Jest wątpliwe, że jutro będzie ładna pogoda .
f)Zdarza się czasami, że nie zrobię pracy domowej.
g)Przypomnij sobie o tym, jak w dzieciństwie bałeś się kaczek .
h)Sam nie wiesz, jakie to było trudne .
i)Nieprawdą jest, że język polski jest trudny.
j)Mogę sobie wyobrazić, jaki dobry jest ten lód .
k)Możesz być pewien, że zawsze ci pomogę .
l)Marcin żałował bardzo, że nie poszedł na dyskotekę .
1 5 1