Odpowiedzi

2009-12-09T16:55:28+01:00
Jeśeli kąty w trójkącie równioramiennym przy podstwie sa równe, to dwusieczne (połowy tych boków) tez są równe. czyli jeśli oznaczymy te kąty A i B to 1/2A=1/2B
Xd
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T16:55:59+01:00
Udowodnij, że w trójkącie równoramiennym dwusieczne kątów przy podstawie są równej długości.

Narysuj trójkąt równoramienny i kąty przy postawie oznacz jako alfa, a trzeci kąt jako beta.

kąty przy podstawie mają równe miary,

czyli alfa = alfa

dwusieczna dzieli kąt na połowy, więc 0,5alfa=0,5alfa
2009-12-09T16:56:33+01:00
Te kąty są równe, więc ich dwusieczne również są równej długości.