Odpowiedzi

2009-12-09T16:57:34+01:00
Kapłaństwo jest to jeden z sakramentów świetych. jest to jakims sesie zawarcie malzenstwa tylko ze z bogiem. Kapłanstwo jest wywołane powolaniem i chcia oddania sie bogu.
5 3 5
2009-12-09T16:58:34+01:00
Moim zdaniem kapłamstwo jest w jakims celu powiazane z powolaniem . jest to równiez poswiecenie sie Bogu i słurzenie mu
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:00:35+01:00
Kapłaństwo - jeden z sakramentów świętych.

Inne kapłaństwa:
Oprócz kapłaństwa powszechnego wiernych istnieje jeszcze urzędowe zwane też kapłaństwem służebnym - przekazywane jest przez sakrament święceń, a zadaniem jego jest pełnienie służby we wspólnocie, w imieniu i w osobie Chrystusa.
Między kapłaństwem urzędowym, a kapłaństwem wiernych różnica jest istotna, ponieważ kapłaństwo urzędowe udziela świętej władzy, mocą której kapłani służą Ludowi Bożemu przez nauczanie, sprawowanie kultu Bożego i duszpasterstwo. Kapłaństwo powszechne natomiast uzdalnia i zobowiązuje wiernych do udziału w kulcie Bożym.
6 4 6