(tylko napiszcie jeszcze działania i odpowiedzi :))

1.Około 18% masy ciała człowieka stanowi węgiel. Ile kilogramów węgla nosi w sobie szóstoklasista ważący 40kg ?
...(zadanie)...
odp.:...

2.Najbardziej rozpowszechnionym nazwiskiem w Chinah jaet nazwisko Chang. Nosi je około 12% Chińczyków. Liczba mieszkańców Chin wynosi około 1,2 mld. Czy osób o nazwisku Chang jest więcej niż Polaków?
...(zadanie)...
Odp.:...

2

Odpowiedzi

2009-12-09T17:01:49+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:02:01+01:00
4Okg to 100%
x to 18%
x=40 * 18 / 100= 7.2
Węgiel stanowi 7.2% masy człowieka

1.2 to 100%
x to 12%
x= 1.2 * 12 / 100%= 144000
Osób o nazwisku Chang jest wiecej niż polaków