Oblicz :

a. ( - 7 )²
b. -1⁴
c. ( ¼ )²
d. ( ⅔ )³
e. ( -²/₇ )²
f. ( 1¼ )²
g. ( 2½ )³
h. ( -1²/₇ )²
i. 0,8²
j. 0,07⁻²
k. 0,01³
l. 5⁻¹
ł. 7⁻²
m. ( -2 )⁻³
n. ( ²/₇ )⁻¹
ń. ( ⁴/₉ )⁻²
o. ( ²/₅ )⁻³
p. 0,3⁻¹
r.( -1,7 )⁻¹
s. 0,04⁻²

hellp me . miałam ,
z tych przykladów kartkówkę ..
mogą się wydawac banalne . x DDD
ale pewności nie mam . xd
a chce wiedzieć czego mniej więcej
sie spodziewac . ;dd

zzz .. góry dziaa ; **

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T16:50:28+02:00
A. ( - 7 )²=49
b. -1⁴=1
c. ( ¼ )²=1/16
d. ( ⅔ )³=8/27
e. ( -²/₇ )²=4/49
f. ( 1¼ )²=25/16=1 9/16
g. ( 2½ )³=125/8=15 5/8
h. ( -1²/₇ )²=81/49
i. 0,8²=0,64
j. 0,07⁻²=10000/49
k. 0,01³=0,000001
l. 5⁻¹=1/5
ł. 7⁻²=1/49
m. ( -2 )⁻³=-1/8
n. ( ²/₇ )⁻¹=7/2
ń. ( ⁴/₉ )⁻²=81/16
o. ( ²/₅ )⁻³=-125/8
p. 0,3⁻¹=10/3
r.( -1,7 )⁻¹=-10/17
s. 0,04⁻²=10000/16
2 3 2
2009-09-05T16:52:18+02:00

a. ( - 7 )² = 49
b. -1⁴ = -1
c. ( ¼ )² = ¹/₁₆
d. ( ⅔ )³ = ⁸/₂₇
e. ( -²/₇ )² = ⁴/₄₉
f. ( 1¼ )² = ²⁵/₁₆
g. ( 2½ )³ = ¹²⁵/₈
h. ( -1²/₇ )²= ⁸¹/₄₉

1 5 1
2009-09-05T16:57:31+02:00
A) jeżeli minus mamy w nawiasie to ten minus też podnosimy do potęgi, 49
b) tutaj minus jest poza nawiasem wiec do potęgi podnosimy tylko 1, -1
c)ułamek do potęgi= licznik i mianownik do potęgi = 1/16
d) 2/2 = 1, 1 do kwadratu=1
e)4/49
f) 1i 1/4 do kwadratu= 5/4 do kwadratu= 25/16
g)125/8
h)81/49
i) 8/10 do wadratu=64/100
j)7/100 do potęgi -2 to 100/7 do potęgi 2 = 10000/49
k) 1/1000000
l) 1/5 do potęgi pierwszej = 1/5
ł) 1/7 do potęgi 2 = 1/49
m) - 1/8
n) 7/2
ń) 81/16
o) 125/8
p) 10/3
r) - 10/17
s) 10000/16
:)
1 5 1