Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T18:33:40+02:00
DANE: SZUKANE:
F=1200N I=?
v=2,5m/s
U=60V
n=80% = 0,8

Jeżeli w zadaniu mamy podaną sprawność, oznacza to, że od niej powinniśmy zacząć:

n= Eotrzymana/Edostarczona

Eotrz.= F*s = F*v*t (za s po prostu podstawiamy przekształcony wzór na prędkość)

Edost.= U*I*t (E=W=U*I*t + abz energia została dostarczona, musi zostać wykonana jakas praca W)

n= F*v*t / U*I*t już na tym etapie kasują nam sie "czasy", wykreślamy ze wzoru t;)

mamy wzór:

n=Fv/UI my potrzebujemy I, więc przekształcamy wzór:

I=Fv/Un

I=1200N*2,5m/s / 60V * 0,8 = 62,5A

Teraz zróbmy to na jednostkach, aby wszystko było jasne;)
Nie będę podstawiał wartości, tylko same jednostki. Po skróceniu powinno wyjść [A] ;)

N=kg*m/s²
V=kg*m²/s³*A

[kg*m/s²] * [m/s] / [kg*m²/s³*A] = [kg*m²/s³] / [kg*m²/s³*A] = [A]

Mam nadzieję, że wszystko jasne :D

Pozdrawiam,
matteushq;)
2 5 2
2009-09-05T20:01:51+02:00
Najpierw wzory:
praca W=F*s sila razy droga
moc P=W/t=Fs/t=Fv sila razy predkosc
moc pradu P=UJ

DANE:
V=2,5m/s.
F=1200N
U=60V
η=80%=0.8
OBL J
ηUJ=FV tylko 0,8 mocy idzie na prace
J=FV/Uη
J=1200*2,5/(60*0,8)=62,5A

Odp. natezenie wynosi 62,5A

Pozdrawiam
Hans