Odpowiedzi

  • 3255
  • Początkujący
2009-12-09T17:15:57+01:00
Uczestniczyły tylko obywatele,ci co skończyli 21lat,były sądy w sprawach przestępstw przeciwko państwu, mogło skazywać na wypędzenie osoby zagrożonych demokracją ateńską,i decydowali o wszystkich ważnych sprawach państwowych, mogło odwoływać urzędników, dokonywało sądów w

12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:29:55+01:00
Zgromadzenie Ludowe - najważniejszy organ władzy:
brali w nim udział pełnoprawni obywatele płci męskiej po wyżej 20 roku życia
na Zgromadzeniu ludowym głosowano przez podniesienie
rąk
Zgromadzenie prowadziło instytucję sądu skorupkowego(polegało na wypisywaniu na glinianych skorupkach nazwisk osób, które zagrażają demokracji, jeżeli pojawił się ktoś na nich min. 600 tys. razy to zostawał wygnany na 10 lat ale nie zostawał pozbawiany praw politycznych)

Rada Pięciuset- do niej byli wybierani członkowie ze zgromadzenia ludowego. Rada Pięciuset była organem wykonawczym
Ustanowiono także kolegium 10 strategów, którzy mieli kierować sprawami wojskowymi


Do rady pięciuset członkowie byli wybierani przez losowanie, a do 10 strategów nie, ponieważ osoby wybrane musiały mieć uprawnienia wojskowe
20 3 20
Według mojej nauczycielki to nie są uprawnienia :\
no własnie ? #Weronika